fredag 26 februari 2010

Lagen om alltings jävlighet, del 2

Kan också vara när:

-man backar ut från en parkeringsplats vid Brännkyrkahallen och tar ut svängen eftersom man har "hörnplats" och där, under den plogade snövallen på hörnan döljer sig ett räcke med en lömsk krok som fastnar i hjulhuset varpå plåten lyfts och lossnar från sina fästen.

-man får ett brev från CSN som påstår att man tjänat för mycket under studietiden och bör inkomma med lönespecifikationer från 2008 innan 15:e mars för att bevisa att så inte är fallet och de har inte alls tänkt på att man ska på sportlov och inte har tid med sånt.

Men jag har i alla fall lärt mig ett nytt ord. Hjulhus.

2 kommentarer:

  1. Voine voine...huset som gud glömde eller? Nu få ni flytta hit innan det går riktigt illa. Känner mig tryggare om jag har er under uppsikt;)
    Kan nu tala om att även Bubbe läser din blogg:)Har oxå sagt åt min mor att hon ska lämna en kommentar när hon läst, men det var över hennes förmåga;)Hon kanske skulle pröva nån dag;)
    Bye the way...tack för idag!!!!

    Kram min kära piffiga svägerska!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Lill-svägerskan! Vad gjorde jag utan dig, svägerskan i nöd och lust? Fast flytta in hos er...tja, då skulle vi ju bli Familjen Väldigt Annorlunda i stället för två familjer Någorlunda!
    Trevligt också med många nya läsare:-)

    SvaraRadera