tisdag 16 mars 2010

Hundkiss


Min hund kan stå på händer och kissa.
Av någon anledning är det väldigt viktigt för hundar att kissa på andra hundars kiss. Den som har kissat överst har makten i grannskapet. Så är det.
Om man då är en liten Chihuahua/Bischon Frisé- blandis och det är väldigt höga snövallar ute, innebär det att man som hund måste klättra upp i snövallarna om man vill kissa ovanpå de stora hundarnas kiss. Min hund har löst det på annat sätt. Hon ställer sig helt enkelt på händer och kissar uppåt.
Så begåvat.
Matte är så stolt.

5 kommentarer:

  1. Oj så söt. Men varför har man aldrig sett den hunden?

    SvaraRadera
  2. Så gör min ena hund också, men om man är en hane så är det inte så lyckat då själva kissaparaten liksom är vinklad åt fel håll så magen blir riktigt blöt och härlig :-S Mindre begåvat av honom, så säger dom att border collie är smarta ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja vad kan jag skriva? Att damhundar är smarta och herrhundar inte? Precis som i människovärlden alltså! (skojar lite bara ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha! Tänkte ett tag döpa om min blogg till familjen någorlunda:)
    Nu behöver jag inte fundera mer över detta. Så skönt;).
    Lägger till mig hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Annie, för att man inte får ha hundar i sporthallen?
    Azarina, just nu är jag väldigt glad att jag har en tik.
    Osloskånskan, jag instämmer i din spontana reaktion, beviset finns ju bara man går in på en offentlig toalett.
    Sandra, glad att kunna hjälpa till. Nu behöver du inte ligga sömnlös på nätterna längre!

    SvaraRadera