tisdag 20 april 2010

Bra flow och återkrav

Jag har ganska bra flow just nu. Husbygget går framåt, jag trivs på jobbet, barnen mår hyfsat bra (även om de är lata som vanligt) och ja, ni har ju märkt att jag börjat motionera. Jag har faktiskt joggat två gånger nu så nu är den nya vanan befäst. I alla fall är den det just idag. Vem vet hur morgondagen ser ut? Idag: motionär, i morgon: latmask? Mycket troligt scenario.

Det finns dock tillfällen då jag inte har så bra flow. Tre stora bokstäver: CSN. Trots att jag gjort mitt bästa för att redovisa inkomsten för 2008 gick det inte vägen. I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett återkrav och väntade på mig. 26 000 kronor vill de ha tillbaks. Trevlig helg.

Jag kommer att betala eftersom alternativet att fly landet inte är ett alternativ för mig. Men surt är det. Jag får dock skylla mig själv som valde att utbilda mig i vuxen ålder, efter att ha fått fyra barn och skaffat mig utgifter som bil, båt och villa. Att jag just på grund av dessa utgifter var driftig nog att studera 100 procent samtidigt som jag arbetade 65 procent på tre olika arbeten, det straffas jag nu för.

Men jag tänker inte hänga läpp.

Jag tänker betala.

Men jag tänker INTE se glad ut.

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara:
    - Du är grym!!
    *På att formulera dig.
    *På att du tagit tag i träningen.
    *För att du inte hänger läpp.
    Kramiz på dig, jag väntar på boken.
    MVH//Martina

    SvaraRadera
  2. Tack, kompis! Du förgyller min dag <3

    SvaraRadera
  3. Kanske en award hos mej kan hjälpa? Kom och hämta!

    SvaraRadera