torsdag 28 oktober 2010

Halloween-jul

I affären:

"Mamma, kan vi köpa en pumpa"?

Helt logisk fråga eftersom det är Halloween snart. Försökte slingra mig men gav upp och stoppade en pumpa i korgen. Sedan:

"Mamma, kan vi köpa en julkalender"?

Skojar ungen? Nix, i ett ställ står julkalendrarna. Jag brukar alltid köpa hem en kalender så fort jag ser dem eftersom jag vet av 21 års erfarenhet att de tar slut annars, men jag tror aldrig jag köpt en så här tidigt någon gång.

Vi lämnar således affären med en pumpa i ena handen och julkalendern i den andra. Känns ganska absurt.

Och släng dig i väggen stora möbelvaruhus, den lokala affären är helt klart mer nytänkande. Två flugor i en smäll, den moderna, tidseffektiva familjens lösning.

God Halloween...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar