fredag 4 juni 2010

Perspektiv på lycka

Olika perspektiv på lycka:

-yngste sonen drar iväg på klassfest med övernattning i skolans gymnastiksal, total lycka för honom

-yngsta dottern drar snart iväg på fotbollscup i Örebro, total lycka för henne

-äldste sonen drar snart iväg till Göteborg på hårdrocksfestival, total lycka för honom (även om mamman bävar)

-äldsta dottern drar snart iväg på segelsemester i Grekland, total lycka för henne (även om mamman bävar)

Slutsats: ju äldre barn, desto mer bävan
Slutsats 2: jag ska inte dra iväg på något roligt. Hrmpf!

2 kommentarer:

  1. Men du får ju följa med till Örebro. Har du frågat om du får fälja med till Grekland? Helena

    SvaraRadera
  2. Helena, att sova i en gymnastiksal med en massa pree-teens i svettiga fotbollsstrumpor är INTE, och jag vill verkligen betona INTE, total lycka för mig.
    Ang. Grekland så skulle jag gärna följt med men jag tror inte riktigt att jag platsar bland personliga tränare från ett visst berömt Stockholmsgym, trots mina nya skor :-D

    SvaraRadera